Gaidot pašvaldību vēlēšanas, portāls Diena.lv piedāvā rubriku – Atbild Rīgas mēra amata kanditāti. Katru nedēļu lasītājiem būs iespēja uzzināt visu Rīgas mēru amata kandidātu atbildes uz vairākiem būtiskiem jautājumiem.

Vai un kā plānots attīstīt Rīgu kā velosipēdiem draudzīgu pilsētu?

Atbild Sarmīte Ēlerte (Vienotība): “Iesaistot velobraucējus, izveidosim visu Rīgu aptverošu veloceliņu tīklu, ietvju nobrauktuvēm jāatbilst velobraucēju vajadzībām, intensīvos velosatiksmes maršrutos – marķēta ceļa daļa. Aptauja arī noteiks, kur izvietojamas drošas velostāvvietas  ar videonovērošanu vai pašvaldību policijas uzraudzību. Arī pašvaldības policistus, mobilitātes veicināšanai, apgādāsim ar velosipēdiem.”

Atbild Nils Ušakovs (Saskaņas centrs): “Šis darbs jau notiek nepārtraukti. Šogad sāksies celiņu Centrs – Dārziņi, Vecmīlgrāvis – Vecāķi un Arkādija – Mārupe (Zaļais veloceliņš) būvniecība. Nākamajā  sasaukumā ir plānots uzbūvēt  veloceliņus virzienā Imanta – Vakarbuļļi un Centrs -Ziepniekalns. Esošajos veloceliņos tiek atjaunots marķējums. Rīgā jau vairāk nekā 5000 vietās ir pazeminātas ielu apmales. Notiek bedrīšu remonts, tiek uzstādītas jaunas ceļazīmes. Remontdarbus ir plānots turpināt virzienos uz Imantu un Mežaparku. Nākamajā  sasaukumā ir plānots sākt iezīmēt veloceliņus uz visam galvenajām ielām mikrorajonos. Tāpat veloceliņi tiks iezīmēti arī uz atsevišķām ielām pilsētas centrā, kur to ļauj drošības apsvērumi. Pilsētas centrā tiek uzstādītas  jaunas velonovietnes, plānots, ka tās būs  pie visām publiskām ēkām, ieskaitot skolas. No 2012. gada aprīļa velosipēdus sabiedriskajā transportā drīkst pārvadāt bez ierobežojumiem un bez maksas, iepriekšējā norma par to pārvadāšanu iepakotā veidā ir atcelta.”

Atbild Mareks Zeltiņš (Vienoti Latvijai): “Jā. Rīgā plānojam izveidot režģveida veloceļu pārklājumu, kas ļauj droši pārvietoties uz dažādām Rīgas vietām. Tehniski veloceļus izveidot iespējams uz ietvju un braucamās daļas rēķina. Mēs velosatiksmi redzam kā satiksmes atslogotāju, iedzīvotāju veselības un kustīguma veicinātāju. Svarīgi  nodrošināt ērtāku velosatiksmi starp centru un mikrorajoniem, kas šobrīd ir visai bīstama.”

Atbild Inga Antāne (Reformu partija): “Velokustība Rīgā kļūst arvien aktīvāka un pilsētai ir jāreaģē uz tās iedzīvotāju vajadzībām. Daudz intensīvāk nepieciešams attīstīt visu veloinfrastruktūru kopumā: veloceliņi, velonovietnes, velozīmes utt. Jāsavieno ar veloceliņiem atsevišķi Rīgas mikrorajoni, lai cilvēki ar velosipēdiem varētu nokļūt ne tikai centrā, bet arī no viena pilsētas gala līdz otram. Plānojot ielu rekonstrukciju, projektētājiem uzriez jāparedz arī veloceliņi. Velostatīvi, nolīdzinātas apmales, esošo veloceliņu uzturēšana kārtībā, velosipēdistu droša braukšana – tas viss jānodrošina, lai velobraucēji justos Rīgā komfortabli.”

Atbild Guntis Belēvics (Latvijas zaļā partija): “Noteikti. Tiks veidoti arvien jauni, droši veloceliņi un velo joslas un to uzsāksim jau šogad. Daudz un lēti, nevis pāris un no zelta. Izstrādāsim kvalitatīvu velotransporta programmu. Rīgas dome izveidos virkni drošu velo novietņu un radīs apstākļus, lai katram uzņēmējam un nama īpašniekam būtu iespēja pie ēkas viegli saskaņojot uzstādīt velo novietni. Arī šajā jautājumā Rīgas domei jārāda priekšzīme. Es būtiski samazināšu domes auto parku, deputātiem un domes darbiniekiem tiks izsniegtas nevis caurlaides automašīnas novietošanai Vecrīgā, bet gan atļauja darba nolūkos izmantot Rīgas satiksmes elektrovelosipēdus.”

Atbild Baiba Broka (Nacionālā apvienība VL-TB/LNNK) : “Rīgai ir liels potenciāls šajā virzienā, turpināsim attīstīt veloceliņu tīklu pilsētā, nolīdzināsim trotuāru apmales, vienlaikus rūpējoties par atbilstošu velonovietņu izveidošanu. Veloceliņu attīstībā ņemsim vērā no iedzīvotājiem saņemtos priekšlikumus.  Prioritāri ir pabeigt veloceliņu uz Vecāķiem un nepieciešams veikt rekonstrukciju veloceliņam uz Jūrmalu.”

Atbild Armands Krauze (Latvijas zemnieku savienība):
“Jā. Izmantosim lētāko un efektīvāko veidu ielu un ietvju marķēšanai, nodalot velosipēdistu joslas, papildus izliekot ceļazīmes, piemēram, atļaujot velosipēdistiem braukt pretējā virzienā vienvirziena ielās, kā arī  citus līdzīgus un  efektīvus, taču finansējuma ziņā pieticīgus, pasākumi, kas ir plaši izplatīti citās Eiropas pilsētās.”

Avots: diena.lv, 15.05.2013