No šodienas, 8. maija, vietnē Politweet.lv ikviens interesents var vienuviet sekot piecu uz Rīgas Domi kandidējošo partiju aktivitātes datiem mikroblogošanas vietnē Twitter.com. Politweet.lv ērtā, pārskatāmā veidā, atjaunojot datus reizi diennaktī, rāda piecu politisko partiju tvitera sekotāju skaita, tvītu daudzuma un pieminējumu skaita dinamiku. Unikālo interneta rīku radījis uzņēmums “Metrigen” sadarbībā ar ziņu aģentūru LETA.

Iecere radīt Rīgas Domes politisko partiju un to pārstāvju tvitera aktivitātes dinamikas rīku Politweet.lv radusies no intereses apzināt cik aktīvi neilgi pirms Rīgas Domes vēlēšanām partiju komunikācijā tiks izmantots tieši Twitter.com. “Izvēlējāmies piecas partijas, kuras, mūsuprāt, var iekļūt Rīgas Domē un radījām Politweet.lv. Turklāt no 12 uz Rīgas Domi kandidējošiem politiskajiem spēkiem, tieši pieci mūsu izvēlētie tviterī ir ļoti aktīvi, atlikušajām septiņām partijām un to kandidātiem aktivitātes dati ir krietni mazāki,” skaidro SIA “Metrigen” līdzīpašnieks Uldis Katlaps. Viņš uzsver arī, ka Politweet.lv radīšanas laiks nav izvēlēts nejauši, jo tieši patlaban politiskajām partijām vairs nav ļauts aģitēt televīzijā, kamēr uz mikroblogošanu Priekšvēlēšanu aģitācijas likums neattiecas.

Politweet.lv ir nekomerciāls projekts, kuru uzņēmums „Metrigen” radījis sadarbībā ar ziņu aģentūru LETA. Dati, kuri redzami Politweet.lv, ievākti kopš šā gada 23. aprīļa, kad publicēti partiju saraksti kandidēšanai uz Rīgas Domes vēlēšanām. Politweet.lv atspoguļo piecu uz Rīgas Domi kandidējošu politisko partiju – „Saskaņas centrs”, „Vienotība”, „Reformu partija”, „Nacionālā apvienība” un „Zaļā partija” tvitera kontu aktivitāti, kā arī šo piecu partiju pārstāvju – 99 deputātu kandidātu aktivitātes datus.

Komunikāciju zinātnes doktors Mārtiņš Kaprāns atzīst, ka rīks Politweet.lv ļauj pārskatāmā veidā novērtēt, kuri no deputātu kandidātiem twiteri izmanto kā politiskās komunikācijas instrumentu, kā arī – kuri deputāti visbiežāk tiek izmantoti šajā komunikācijā. „Citiem vārdiem, pieklājīgs monitoringa rīks, kas atvieglo orientēšanos deputātu kandidātu attiecībās ar twiteri,” piebilst M,. Kaprāns.

Avots: bizness.lv, 9.05.2013